Peta D'Family Homestay


View D'Family Homestay Pengkalan Chepa in a larger map

Tuesday, January 13, 2015

Semangat Nak Ke Sekolah Tahun 2015!


Akhirnya setelah ditangguh seminggu sesi persekolah Tahun 2015,akhirnya 12 haribulan Januari bermula sesi persekolahan yang ditunggu-tunggu pun tiba.

Kesemua anak-anak saya  sudah bersekolah.Dah takde yang tinggal di rumah menemani saya.Namun begitu 6 anak saya semuanya berlainan sekolah kecuali yang no 5 dan 6 sekolah rendah yang sama.

Seawal jam 6 pagi saya bangunkan anak saya,mandikan anak saya yang bongsu ni,dan bersiap pakai baju sekolah.Baju sekolah pra tak dapat lagi jadi gunakan dulu baju pra sekolah anak yang dulu.

Lucunya,sekolahnya bukan lah jauh sangat.Sebelah kuarters je.Jalan kaki seminit dah sampai kat padang sekolah.15 saat lagi sampailah kat bangunan sekolah.hehehe..

Saja saya bangunkan awal-awal anak tu.Dah tahu nanti bersiap lama.Nak makan lagi,Nak pakai stoking pun lambat..hahaha..semangat kan umi dia.

Okaylah.Selamat bersekolah semua.

Pesanan: Jangan mula-mula je bangun awal,dia ni banyak alasan untuk tidak ke sekolah...hahaha

Tuesday, January 6, 2015

Selamat Datang tahun 2015

Alhamdulillah.Masa berlalu begitu cepat.Sudah hampir 3 tahun dfamily homestay beroperasi.

Sambutan dari masyarakat di luar sana dari pelbagai negeri telahpun ramai yang datang menginap di homestay kami.

Kami bangga dapat memberi perkhidmatan kepada semua.Semoga tahun 2015 memberi semangat baru dan dapat lebih ramai orang yang terus memilih kami sebagai tempat untuk menginap.

Kesan dari banjir 2014 di Kelantan tidak mematahkan semangat kami.Walaupun homestay kami selamat,kami tetap bersimpati dengan penduduk lain yang terkena musibah banjir ini.

Harga untuk tahun 2015 tetap tidak berubah lagi.RM200 untuk harga semalam.Masih kekal hingga akhir Disember 2015.

Hubungi:Pn Syahida 012-3247004 untuk tempahan.

Assalammualaikum. Jumpa lagi.

Saturday, September 6, 2014

Bila air tiada satu kerja pun tak dapat buat.

Luahan hati...
Sudah 2 hari air tiada di kuarters tempat saya tinggal.Apa masalah pun saya tak tahu.Ada yang kata tekanan air rendah.Ada yang kata pam rosak.

Saya berulang mengambil air di surau.Surau masih lagi ada air.Tapi akhirnya akan surut.Aduan sudah dilakukan.Terpulang kepada yang berkenaan menyelesaikannya.

Rupanya air tiada lebih susah daripada tiada elektrik.Air nemanglah keperluan yang sangat penting.Kebetulan sudah hari minggu,kuarters pun nampak kosong,kebanyakan penghuni pulang ke kampung akibat tiada air.

Kasihan kepada keluarga besar seperti saya,air simpanan pun sudah habis digunakan.Kalau nak memasak pun perlukan air yang banyak.Sudahnya membeli diluar.

Itu tidak mengapa lagi,cuma ketiadaan air ni pun bukan baru kali ni.Dah banyak kali.Kami pun dah lali.Dulu-dulu pun tiada air berhari-hari,namun demikian menjelang tengah malam ada lah juga air.Kali ni langsung tiada!

Pihak berkenaan sepatutnya ambil tindakan dengan menyediakan lori tangki air.Tapi hampa.

Sekarang hanya menunggu bila saatnya air akan kembali normal

Pesanan:Apa pun tak boleh...

Saturday, August 30, 2014

Selamat Menyambut Hari Merdeka ke 57!

Di sini lahirnya sebuah cinta!

Cinta kepada negara Malaysia
Cinta kepada semua!

Bangganya menjadi rakyat Malaysia
Rakyatnya berbilang kaum
Berbilang bangsa
Berbagai bahasa

Di sini lahirnya sebuah cinta!

Semoga rakyat hidup aman dan damai


Selamat Menyambut Kemerdekaan!!!!

Monday, December 9, 2013

PROMOSI PENGINAPAN HEBAT TAHUN 2014!

D'Family Homestay sekali lagi memberikan harga promosi terbaik untuk tahun ini 2014

Bermula 1 Jan 2014 sehingga 31 Disember 2014 kami menawarkan harga promosi RM200 semalaman.


Harga biasa RM250 kepada harga promosi RM200 ditawarkan.

Kami sebagai pengusaha berbangsa Melayu dan beragama Islam,sangat-sangat mengalukan pengunjung beragama Islam menginap di Homestay kami.

Kebersihan dan keselesaan keutamaan kami

Segala penempahan dan pertanyaan bolehlah hubungi :Pn Ida 012-3247004

Semoga anda dapat merancang percutian anda dengan baik!

SELAMAT BERCUTI BERSAMA KELUARGA!


Sunday, March 31, 2013

Homestay Pengkalan Chepa Pilihan Untuk Keluarga Besar

Asalnya ianya adalah sebuah rumah kedai yang sederet dengan rumah kedai yang lain.Namun demikian setelah diubah suai ianya menjadi sebuah kediaman yang lengkap dan selesa untuk didiami.Maka wujudlah penginapan yang di kenali sebagai 'D'Family Homestay' yang sangat sesuai untuk percutian keluarga,menghantar anak ke kolej atau universiti dan menghadiri perkahwinan saudara-mara yang tinggal di Kelantan.


 Ruang tamu yang besar dan luas amat sesuai untuk keluarga berehat dan menonton TV.


 Bilik utama yang dilengkapi bilik air di dalam dan ruang yang sangat luas dan lengkap dengan aircond.


 Manakala bilik kedua yang juga sesuai untuk keluarga maxima 4-5 orang sebilik.Berkipas syiling.


 Bilik ini pula sangat sesuai untuk anak-anak kecil berehat.Juga berkipas syiling.


Ruangan dapur yang dilengkapi meja makan .Di samping itu peti sejuk dan mesin basuh turut disediakan untuk penginapan yang lebih lama.


Ruangan memasak yang selesa dan peralatan memasak turut disediakan.

Lokasi:

10 minit dari Kota Bharu.
5 minit ke Airport SIP Kota Bharu
5 minit ke Institut Perguruan Kota Bharu,ILP,Kolej Darul Naim,UMK,Kolej Vokasional Pengkalan Chepa
10 minit ke HUSM Kubang Kerian

Antara tempat menarik untuk dilawati:


20 minit ke Pantai Cahaya Bulan-nikmati angin laut sambil menikmati hidangan makanan laut goreng yang dicelup tepung.

20 minit ke Wakaf Che Yeh

Persekitaran penginapan:

Berdekatan dengan mesin ATM,stesyen minyak,pasar basah,kedai runcit,Masjid,Hanafi Batik dan Pasaraya Home U.Farmasi dan klinik juga berdekatan.

Jadi anda tidak perlu runsing dengan bekalan bahan basah/mentah dan juga barangan runcit,semuanya hanya berdekatan dengan penginapan.

Kadar bayaran semalaman: RM280 termasuk cuti sekolah dan cuti umum

Untuk penginapan bagi kumpulan-kumpulan kecil seramai 15-20 orang sangat-sangat dialukan.Kami menyediakan toto dan bantal tambahan untuk menampung tetamu yang ramai.

FOR MUSLIMS ONLY 


Pesanan:Boleh runding harga jika menginap lama.

Monday, November 26, 2012

Lebih Gambar di D'Family Homestay

Berikut adalah gambar-gambar terbaru D'Family Homestay:


Gambar Ruang Tamu dalam 2 posisi berlainan:





1. Ini adalah ruang yang memisahkan antara dapur,bilik dan ruang tamu.Pemandangan di ambil dari arah ruang tamu menghadap terus ke ruang dapur.Kawasan ini disediakan untuk kemudahan para tetamu untuk menggosok baju di ruang yang disediakan.


2.Ini pula pemandangan yang diambil dari ruang dapur menghala ke ruang tamu,kawasan yang luas untuk keselesaan tetamu terutamanya untuk kumpulan-kumpulan kecil.(group2 bilangan 15-20 orang).


3.Ini pula adalah bilik utama (master bedroom) yang dilengkapi penghawa dingin dan bilik air di dalam.

4.Ini adalah bilik air di bilik utama.Bilik air yang luas dan bersih pasti memberi keselesaan kepada tetamu.


5.Manakala bilik kedua di lengkapi kipas syiling dan almari pakaian untuk penyimpanan barang-barang tetamu.

6.Bilik ketiga pula disediakan katil bertingkat untuk lebih tetamu didalam sebuah bilik.Bilik ini juga dilengkapi kipas syiling.


7.Ruang dapur yang luas dilengkapi dengan peralatan memasak dan pinggan mangkuk,periuk belanga,rice cooker,blender dan tak ketinggalan microwave untuk keselesaan memasak pilihan anda.

Jadi apa yang anda perlukan sentiasa kami cuba penuhi dengan menyediakan sebuah rumah lengkap untuk satu penginapan yang selesa bersama keluarga tercinta.Ayuh kita bercuti!

Penginapan untuk Muslim sahaja,kerana kami mengutamakan kebersihan agar dapat bersolat dengan selesa.

Nota:Setiap bilik disediakan sejadah dan arah kiblat.