Peta D'Family Homestay


View D'Family Homestay Pengkalan Chepa in a larger map

Sunday, March 31, 2013

Homestay Pengkalan Chepa Pilihan Untuk Keluarga Besar

Asalnya ianya adalah sebuah rumah kedai yang sederet dengan rumah kedai yang lain.Namun demikian setelah diubah suai ianya menjadi sebuah kediaman yang lengkap dan selesa untuk didiami.Maka wujudlah penginapan yang di kenali sebagai 'D'Family Homestay' yang sangat sesuai untuk percutian keluarga,menghantar anak ke kolej atau universiti dan menghadiri perkahwinan saudara-mara yang tinggal di Kelantan.


 Ruang tamu yang besar dan luas amat sesuai untuk keluarga berehat dan menonton TV.


 Bilik utama yang dilengkapi bilik air di dalam dan ruang yang sangat luas dan lengkap dengan aircond.


 Manakala bilik kedua yang juga sesuai untuk keluarga maxima 4-5 orang sebilik.Berkipas syiling.


 Bilik ini pula sangat sesuai untuk anak-anak kecil berehat.Juga berkipas syiling.


Ruangan dapur yang dilengkapi meja makan .Di samping itu peti sejuk dan mesin basuh turut disediakan untuk penginapan yang lebih lama.


Ruangan memasak yang selesa dan peralatan memasak turut disediakan.

Lokasi:

10 minit dari Kota Bharu.
5 minit ke Airport SIP Kota Bharu
5 minit ke Institut Perguruan Kota Bharu,ILP,Kolej Darul Naim,UMK,Kolej Vokasional Pengkalan Chepa
10 minit ke HUSM Kubang Kerian

Antara tempat menarik untuk dilawati:


20 minit ke Pantai Cahaya Bulan-nikmati angin laut sambil menikmati hidangan makanan laut goreng yang dicelup tepung.

20 minit ke Wakaf Che Yeh

Persekitaran penginapan:

Berdekatan dengan mesin ATM,stesyen minyak,pasar basah,kedai runcit,Masjid,Hanafi Batik dan Pasaraya Home U.Farmasi dan klinik juga berdekatan.

Jadi anda tidak perlu runsing dengan bekalan bahan basah/mentah dan juga barangan runcit,semuanya hanya berdekatan dengan penginapan.

Kadar bayaran semalaman: RM280 termasuk cuti sekolah dan cuti umum

Untuk penginapan bagi kumpulan-kumpulan kecil seramai 15-20 orang sangat-sangat dialukan.Kami menyediakan toto dan bantal tambahan untuk menampung tetamu yang ramai.

FOR MUSLIMS ONLY 


Pesanan:Boleh runding harga jika menginap lama.

16 comments:

  1. Tahniah..ehem luas & selesa utk satu keluarga bercuti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih mama...kalau mama nak datang bagitau ye...

      Delete
  2. tahniah..kerana ceburi bidang perniagaan yang tepat..masakini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih...memang mula-mula nak buat tak pasti lagi...kemudian bila tengok kejayaan orang lain...baru mula nak berjinak..

      Delete
  3. Replies
    1. kalau kak Liza nak datang jangan segan-segan call ye..

      Delete
  4. Wah..mmg selesa..tahniah ida..akak rasa tentu ramai yg akn menyewanya nnti..bila org dh ramai tahu lg senang..mn tau akak pun salah sorang penyewanya nnti kan..tp lama benor dh tak ke Klntan nya..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. bolehlah kak,kalau datang Kelantan jangan lupa call ye...bolehlah untuk akak sefamily nanti..

      Delete
  5. klu g kelantan nnt da ada la tmpt nak bermalam. menarik ni

    ReplyDelete
  6. salam...cantik Dan kemas.InsyaAllah kalau ke sana, bolehlah stay Kat situ.

    ReplyDelete
  7. SALAM.....WAH BAGUSNYA. NAMPAK SGT SELESA UNTUK KELUARGA YG RAMAI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila lah datang ke homestay kami kalau ke Kelantan...terima kasih ye..

      Delete